Muka Buku...
Pada zaman kini, kalau anda tidak tahu apa itu Facebook, anda di anggap buta it, betul??
Tapi tahukah anda setiap kali anda tekan klik di laman web itu, anda telah menderma $0.50 untuk membunuh rakyat Palestin!.. Pasti terkejut apabila terbaca artikel inikan. Tapi ini adalah kenyatan sekarang.
Tujuan asalnya adalah untuk penuntut Harvard berbangsa yahudi bagi mereka bersosial dalam jaringan internet.Tetapi telah dibuka untuk universiti lain apabila permintaan untuk berkongsi jaringan.Bermula berkembang di Boston , Ivy League, dan Stanford University.Asal terwujudnya Rangkaian Facebook ini, apabila seorang pemuda Mark Elliot Zuckerberg (lahir di White Plains, New York, 14 Mei 1984; umur 25 tahun). Anak dari Edward dan Karen Zuckerberg. Ia adalah seorang programer komputer dan pengusaha asal Amerika Syarikat. Menjadi kaya di umurnya yang relatif muda karana berhasil mendirikan dan mengembangkan situs jaringan sosial Facebook di saat masih kuliah dengan bantuan teman Harvardnya Andrew McCollum dan teman sekamarnya Dustin Moskovitz dan Crish Hughes. Saat ini ia menjawat jawatan sebagai CEO Facebook.
Mark Zuckerberg pernah diiktiraf oleh majalah forbes sebagai orang yg ke 51 dari 101 orang paling berpengaruh di dalam dunia, juga bersama-sama Barak Obama. Hasilnya asetnya sekarang telah mencecah $ 1.5 Billion Dolar As.


0 Responses

Post a Comment

  • ☺ Pengikut ☻

    Edgware Road Shisha

    Laluan